Opening Academisch jaar 2020

Op vrijdag 11 september 2020 vond de Opening Academisch jaar 2020-2021 van de Ifmec Academy plaats. Het evenement was zowel digitaal als fysiek te volgen vanaf Landgoed Zonheuvel (SDG House) in Doorn.

Het academisch jaar werd geopend door de Academisch Dean Prof. dr. ir. Jan van Dalen. Van Dalen sprak over wetenschap in beweging. De Valedictorian speech werd dit jaar gegeven door Iris van Mierlo. Zij presenteerde haar onderzoek “Millennials in de werkplek” waaruit naar voren kwam dat Millenials geen speciale eisen stellen aan een werkplek, maar een werkplek die past bij hun taken op dat moment. Iris heeft een IFMA Honourship heeft gewonnen met dit onderzoek.

Na haar boeiende verhaal sprak Z.K.H. Prins Carlos de Bourbon de Parme in zijn Da Vinci lezing over het boek “Wat is Wijsheid?”. In zijn verhaal werd wederom de urgentie van het duurzaamheidsvraagstuk naar boven gebracht. Ook benadrukte hij dat het Coronavirus ons niet moet vertragen in de race naar een duurzamere wereld. Aan het einde van de presentatie werd de nieuwe Ifmec SDG-brochure uitgereikt.

Het evenement werd afgesloten door Prof. dr. Ed Vosselman, Dean Ifmec Research & Innovation die ons meenam in de ontwikkelingen van onderzoek.

Op vrijdag 13 november a.s. organiseert Ifmec de Slotconferentie waarbij we de resultaten van de onderzoeksagenda "Strategisch Informatie vanuit FM" 2020 presenteren. 

2020 09 11 15.35.35 1024X576

2020 09 11 16.13.46 1024X576 (1)

Bekijk hieronder de livestream
van de Opening Academisch Jaar 2020 / 2021 in zijn geheel terug

 

Hoogtepunten:

  • Opening Academisch Jaar : dr. ir. Jan van Dalen: Academic Dean Ifmec Academy (4:20– 23:00)
  • Valedictorian speech: “Millennials in de werkplek” : Iris van Mierlo MSc; honourship IFMA USA (24:13 – 41:30)
  • Da Vinci lezing “Wat is wijsheid: enige gedachten over de natuur de economie en de zin van het leven na de coronacrisis” : K.H. Prins Carlos de Bourbon de Parme MA (43:40– 1:01:41)
  • De Ifmec onderzoeksagenda: dr. Ed Vosselman Dean Ifmec Research & Innovation (1:07:20– 1:32:20)