Word jij onze nieuwe Young Professional?
Werklocatie: Bij opdrachtgevers
Aantal uren: 32 uur per week
Gewenste startdatum: Januari 2023

Stroomt er facilitair bloed door je aderen, word jij enthousiast bij de woorden organiseren en ontzorgen en werk je graag met én voor mensen? Wil je daarnaast graag in een omgeving werken waarbij je niet alleen een toffe baan hebt, maar ook de kans krijgt jezelf binnen een korte tijd te ontwikkelen? Heb je interesse neem dan contact met ons op voor een plek als Young Professional en krijg een vliegende start van je carrière.
Functie
Als Young Professional binnen Ifmec krijg je de kans om een traject te volgen waarbij een mooie combinatie wordt aangeboden van werken en leren. Op werkgebied ga je bij Ifmec in een korte periode een hoogwaardige, diverse en brede ervaring opdoen in het vakgebied Facility Management. Dit doe je door 32 uur bezig te zijn met diverse detacherings-, advies-, en/of onderzoeksopdrachten bij één of meerdere opdrachtgevers. Zo kan je op een lerende maar wel professionele manier bij verschillende organisaties een kijkje in de keuken nemen en krijg je de kans om te ontdekken wat jij nu écht leuk vindt om te doen.
Bij Ifmec ligt de focus niet alleen op werken maar voornamelijk op leren en ontwikkelen. Dit geldt zowel binnen je opdracht als de aangeboden opleiding. Als Young Professional volg je namelijk naast je werk ook de Post-HBO opleiding Facility Management aan de Ifmec Academy. Deze wordt volledig voor je gefaciliteerd en betaald. Na deze Post-HBO opleiding is er de mogelijkheid om nog een master studie te volgen. Daarnaast investeer je naast je studie ook tijd in coaching, intervisie en het intensief samenwerken met collega’s om facilitaire kennis op te doen. Tijdens deze periode krijg je coaching van een ervaren consultant én regiomanager.
Wat ga je concreet doen?
- Je gaat opdrachtgevers blij maken door invulling te geven aan diverse facilitaire opdrachten waarbij je ook invulling kan geven aan de realisatie van je persoonlijke leerdoelen;
- Je gaat aan de slag met je persoonlijke ontwikkeling in een professionele omgeving;
- Je neemt actief deel aan de intervisies met andere Young Professionals;
- Je gaat veel sparren met Ifmec collega’s om zoveel mogelijk kennis op te doen binnen het vakgebied. Ook door het bezoeken van inspirerende evenementen, zoals die van FMN;
- Je hebt een ondersteunde rol aan de Regiomanager en Backoffice bij het signaleren en genereren van (potentiële) detacherings-, advies-, en/of onderzoeksopdrachten;
- Je voert gesprekken met (potentiële) opdrachtgevers om zo vraagstukken en eventuele opdrachtmogelijkheden op tafel te krijgen. Dit doe je in afstemming en samenwerking met je Regiomanager;
- Je volgt de Post-HBO opleiding Facility Management aan de Ifmec Academy waarbij je actief deelneemt aan de studiebijeenkomsten ten behoeve van het verbreden van je vakkennis en het opbouwen van je netwerk;
- Je helpt mee met de organisatie van en deelt mee aan Ifmec-events en masterclasses, om kennis en ervaring te kunnen delen met collega’s en professionals uit het werkveld.
Werktijden en werkdagen
Gemiddeld ben je 32 uren per week aan het werk bij een opdrachtgever. De vrijdag gebruiken we in het Young Professional programma als ontwikkeldag waarin jij investeert in opleiding en intervisie of relevante evenementen. We zijn flexibel met de invulling en tijden van je overige werkdagen. Zo krijg je de kans om een prettig eigen ritme hierin te creëren. Belangrijk hierbij is wel dat je het goed afstemt met je opdrachtgever en direct betrokkenen. Je kunt je werkzaamheden uitvoeren op locatie waar je opdrachtgever gevestigd is, op ons kantoor op Landgoed Zonheuvel in Doorn, óf gewoon lekker thuis vanuit je eigen werkplek.

Wat vragen wij van jou?
- Een HBO/WO werk- en denkniveau;
- Een afgeronde opleiding in HBO Facility Management (met voorkeur een zeer goed gemiddeld cijfer of inzet verricht in extra (bestuurlijke) activiteiten naast de opleiding);
- Bereidheid om te reizen naar de opdrachtgever indien nodig. Bezit van een rijbewijs B is hierbij een pré;
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal in zowel woord als geschrift;
- Competenties als innoverend, sociaal, ambitieus, flexibel, gezellig en leergierig.
Ifmec biedt jou:
- Een arbeidsovereenkomst voor de duur van een jaar, met de intentie toe te werken naar een vaste aanstelling en de mogelijkheid te promoveren naar consultant;
- Gratis deelname aan de Post-HBO opleiding Facility Management via de Ifmec Academy met een eventuele master opleiding als vervolg;
- De kans om je CV een boost te geven door ervaring op te doen in ons Young professional programma bij diverse hoogstaande en bekende opdrachtgevers (zorginstellingen, overheidsorganisaties en andere toffe bedrijven);
- Je bent onderdeel van ons brede Ifmec netwerk en kan dit inzetten;
- Een prettige werksfeer in een enthousiast, jong en vooral gezellig team;
- Een leger aan consultants en Young professionals die dolgraag je sparringpartners en achterban willen zijn;
- Goede arbeidsvoorwaarden (telefoon, laptop, thuiswerkplek, NS business card) en een marktconform salaris;
- Voldoende vakantiedagen om je rust te pakken van het harde werken en leren.
Organisatie
Ifmec is al meer dan 25 jaar de stuwende kracht op de achtergrond achter de ontwikkeling van FM in Nederland. Bij Ifmec kom je daarom te werken in een veelzijdige organisatie die bijdraagt aan de ontwikkeling van Facility & Enabling Management. Als organisatieadviesbureau op het gebied van facilitair management zijn wij elke dag bezig om mensen, werk- en werkomgeving dichter bij elkaar te brengen. Met een eigen Academy met internationaal geaccrediteerde opleidingen verzorgt Ifmec voor het hoger management en FM Professionals uniek onderwijs. Daarnaast heeft Ifmec ook een eigen centrum voor onderzoek & innovatie. Verder adviseren & begeleiden we organisaties in verandertrajecten met als doel het facilitaire vakgebied verder te brengen.
Tot slot hechten wij veel waarde aan duurzaamheid en zijn we actief bezig met de invulling van de SDG’s vanuit een facilitair oogpunt. Dit alles doen we momenteel met een team van circa 25 professionals.
Wil je meer weten over Ifmec, ben je benieuwd naar wat we precies doen en wil je graag concrete voorbeelden van onze opdrachtgevers? Neem dan eens een kijkje op onze website www.ifmec.nl of zoek contact met ons voor een gesprek over je ambities.
Contact
Ben je enthousiast geworden en heb je interesse in een plekje in ons unieke en gezellige team? Stuur dan je CV inclusief een korte motivatie naar ifmec@ifmec.nl en dan nemen wij contact met je op. De koffie staat altijd voor je klaar op ons kantoor in Doorn!
Heb je nog vragen? Mail deze dan naar ifmec@ifmec.nl of bel naar ons kantoor (050 501 7409).
