SDG 16 - Vrede, justitie en sterke publieke diensten
Het doel van SDG zestien is het bevorderen van vreedzame en inclusieve samenlevingen met het oog op duurzame ontwikkeling, verzekeren van toegang tot justitie voor iedereen en het creëren van doeltreffende, verantwoordelijke en open instellingen op alle niveaus.
Veiligheid en beveiliging zijn al geruime tijd belangrijke onderwerpen binnen het facilitaire domein. Toekomstige Facility Managers staan voor een nieuwe uitdaging: veiligheid, openheid en gastvrijheid combineren in de werkomgeving. Er is een merkbare verschuiving in de eindverantwoordelijkheid binnen het beveiligingsdomein. De beveiligingsafdeling had traditioneel de eindverantwoordelijkheid. Tegenwoordig verschuift de verantwoordelijkheid meer richting het facilitaire domein.
Beveiliging als een service
Hoewel de Facilitaire Afdeling veel ervaring en kennis heeft op het gebied van soft services, is beveiliging vaak een stap te ver. Dat wordt in rap tempo een zeer gespecialiseerd vakgebied. Kenmerkend voor deze ontwikkeling is de essentiële rol van IT en de complexiteit van beveiligingssystemen. Het opstellen van een beveiligingsbeleid vereist professionele kennis, waarbij het welzijn en de veiligheid van werknemers en beveiligers niet kan worden genegeerd. Het vinden van een algemeen concept met een evenwichtige relatie tussen mens en technologie is een moeilijke taak.
In opdracht van organisaties als Rabobank en Alliander treedt Nsecure op als Integrated Safety en Security-partner. Dit omvat de overname van het operationeel beheer en het contractbeheer. Met deze aanpak brengt Nsecure de bestaande geïmplementeerde systemen in kaart. Deze algemene aanpak zorgt ervoor dat vitale bedrijfsprocessen efficiënter, veiliger en duurzamer verlopen. Deze analyse, in combinatie met de wensen van de klant, resulteert in een efficiënt, op maat gemaakt totaalconcept: security as a service.
Mensen en technologie zijn geïntegreerd en geautomatiseerd vanwege slimme en nieuwe technieken. Deze manier van outsourcing daagt klanten uit om hun service te verbeteren met behulp van nieuwe technologieën en concepten om bij te dragen aan een veilige, open en gastvrije werkomgeving.